Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.
Analýza elementů zadního křídla Formule student
Kaspar, Štěpán ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Hlavní záměr této bakalářské práce je provést analýzu zadního přítlačného křídla monopostu Formule student a na základě těchto dat vytvořit návrh křídla nového. Na začátku se práce zabývá analýzou pravidel soutěže Formule student, využití zadního křídla v motorsportu s důrazem na použití v rámci soutěže. Analýza a následná optimalizace na základě metodiky plochy odezvy probíhala s využitím CFD výpočtů v programu Ansys Fluent, pro který byla nejprve provedena kalibrace výpočtového modelu a analýza rozlišení výpočetní sítě.
Analýza elementů zadního křídla Formule student
Kaspar, Štěpán ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Hlavní záměr této bakalářské práce je provést analýzu zadního přítlačného křídla monopostu Formule student a na základě těchto dat vytvořit návrh křídla nového. Na začátku se práce zabývá analýzou pravidel soutěže Formule student, využití zadního křídla v motorsportu s důrazem na použití v rámci soutěže. Analýza a následná optimalizace na základě metodiky plochy odezvy probíhala s využitím CFD výpočtů v programu Ansys Fluent, pro který byla nejprve provedena kalibrace výpočtového modelu a analýza rozlišení výpočetní sítě.
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.